Wednesday, January 5, 2011

SELAMAT TAHUN BARU 2011


sudah 5 hari 2010 meninggalkan kita. saat itu juga sudah 5 hari juga segala warna warni, pahit manis, carca marba dan lain2 itu berlalu.. rasanya masih tidak lewat untuk saya mengucapkan selamat menyambut tahun baru 2011 kepada semua pelawat dan juga rakyat malaysia seantero dunia.

azam 2011? bagi saya azam ini hanya satu matlamat. namun ia harus bersandarkan kepada rasionalnya azam itu. dan juga harus berpaksikan bagaimana ia boleh direalisasikan. bukan hanya tercatat didalam kertas minda. namun bercakap mengenai azam saya tahun ini ianya lebih kepada menyorong kembali azam dahulu yang belum tertunai disamping menambah beberapa azam baru yang difikirkan logik bagi saya untuk direalisasikan. alhamdulillah banyak juga azam 2010 saya tertunai dan ada juga yang gagal dilaksana namun bukan bererti ia terus dimatikan. malahan ia akan dibawa ke tahun ini agar ia dapat dilaksanakan.

suka juga saya ingin bercerita disini dimana tamat sahaja 2010, bermakna telah 10 tahun saya bergelumang di dalam industri media ini. dari situ berbagai rencah dan pengalaman telah dilalui. daripada sehebat2nya sehinggalah seburuk dan sehinanya... yang pasti industri media ini banyak mengajar saya menjadi lebih matang, berakal, dewasa dan tentunya ia mengajar saya bagaimana untuk survival selain bergaul dengan bermacam2 orang dari bermacam2 latarbelakang. cuma satu kesimpulan yang boleh saya rungkai darinya ialah industri media ini menjanjikan keseronokan (sudah pasti), kesenangan (jika kene gayanya), kebanggaan, dan keglameran (kadang2). tetapi peribadi saya mengatakan industri ini tidak menjanjikan kekayaan, kebahagiaan, kebebasan masa dan kehebatan kerana kesilapan ada di mana2... jika kita tersilap langkah maka tersungkur lah kita. jika betul langkah dan bunga silatnya, maka kita harus berasa bangga akan apa yang kita kecapi walaupun wang ringgit bukan keutamaan.

bagi diri saya sendiri, saya amat bersyukur telah mempelajari banyak perkara yang membolehkan saya berdiri hampir kukuh walau satu ketika saya jatuh dan satu ketika juga bermacam keputusan drastik telah saya buat untuk kebaikan dan percaturan hidup saya. dan saya berharap tahun ini dan seterusnya ianya akan lebih cemerlang, agar ianya dapat memberikan lebih kepuasan dalam apa juga perkara yang saya lakukan...

FJ
5/1/2011
u-thant

No comments:

Post a Comment

your comments is valuable..