Wednesday, July 18, 2012

SETAHUN SUDAH BERLALU


kah kah kah... saya rasa itulah yang hanya mampu saya buat bila melihatkan blog milik sendiri ni... rupanya dah setahun 4 bulan saya biarkan dia terkapai kapai tanpa dibelai... dan tak tahu pulak kenapa tiba-tiba terasa hati nak menekan butir-butir perkataan ni lagi... padahal selalu bukak... cuma saya sendiri bukak dan saya sendiri tengok gitu je tanpa perasaan untuk di kemaskini... atau mungkin sebab diri saya sendiri pun dah tak terkemas maka blog ini pun jadi terbengkalai la agaknya...

namun saya rasa tiba masa saya bangkit kembali (ayat poyo) untuk menulis. cuma saya fikir cara yang lebih santai... lebih terbuka, meluas dan tidak terhad kepada satu-satu bidang... tapi tentulah fokus utamanya SUKAN... sbb dah memang ini lapangan saya.. x kisah la berapa banyak sekali pun blog sukan diluar sana, mahupun laman web sukan, sebab saya tetap saya lah... dan saya bukan jenis ambik kisah sangat berapa ramai nak baca blog saya pun... dan saya rasa lebih santai, lebih luas maka lebih seronok untuk saya merapu...

maka untuk hari ini saya sengaja lah (memang sengaja pun) berkongsi matlamat terkini saya yang mungkin sesetengah orang akan gelak sinis (tapi saya pedulik hapa kan) iaitu mengurangkan berat badan atau dengan bahasa pasarnya nak KURUS lah...

tah macamana diperkenalkan oleh seorang kawan dalam laman sosial... tapi sebenarnya saya dah lama berhajat dengan benda ni... cuma masa tu mungkin kewangan tak berapa mengizinkan (sekarang pun sama)... maka apabila satu hari tu tanpa saya menoleh saya terus bertanya dan bertanya akhirnya mulalah proses itu kira-kira sebulan setengah yang lepas...


tapi pada mulanya saya hanya mengambil yang paling kanan dan kiri tu sebab bajetla kan... dan punya la tak tahu tatacara makan akhirnya saya tersalah sistem - sistem orang untuk menambah berat badan... adoiii... patutlah tetiba badan naik...  lepas saya top up dengan 3 barang ni kira-kira 19 hari lepas, ditambah dengan jadual agak ketat (walaupun saya langgar), maka barulah dapat melihat sedikit hasilnya (sikit je)...


walaupun kecewa sbb terlalu sikit, kira-kira 2 kilo sahaja turun dalam 19 hari, namun dalam masa sama saya gembira sbb ia sedikit sebanyak merangsang semangat saya untuk lebih berdisiplin dalam mencapai matlamat saya ini... iaitu mengurangkan 15 kilogram... adeh... bunyinya memang perit tapi tidak mustahil kalo diiringi dengan semangat, ketekunan serta disiplin...

maka itulah dia sebagai 'comeback' saya ini kisah berat badan ini yang jadi topik hari ini... apa daaa padahal kisah sukan banyak boleh diceritakan.. alah apa nak kisahkan... banyak sangat kisah sukan terutama bola sepak, jadi sekali sekala kita lari la topik... mana tahu boleh menjana pendapatan.. betul tak.. sebab secara tak sengaja juga saya dah jadi Herbalife Independent Distributor... kahkahkah... maka sapa nak kurang berat badan tu bak kata herbalife ni - "ASK ME HOW"... hahahaha... cuma saya rasa ada baiknya saya buktikan dulu sampai berjaya barulah mungkin saya kongsikan bersama rakan rakan yg suka drop by blog saya ni... dan menjelangnya ramadhan itulah peluang saya sebaiknya untuk mendapat lebih perubahan dari segi berat badan saya ini InsyaAllah semoga dipermudahkan...

harap-harap saya berjaya lah supaya saya juga boleh membantu mereka-mereka diluar sana yang memerlukan bantuan... hehehe... adakalanya duit bukan segalanya... kerana apabila kita sihat dan cergas maka lebih cergas la kita cari duit, dan apabila sebaliknya nak cari duit pun payah...

FJ
18/07/12
u-thant

No comments:

Post a Comment

your comments is valuable..