Sunday, August 4, 2013

RAMADHAN - MISI KEMANUSIAAN SAHUR

haaa.... macam biasa kejap ada kejap x de... mcm ni lah blog suam-suam kuku aku ni... so kalau korang tgk takde apa-apa update tu... anggap je la aku ni malas... kalau ada kira rajin lah...

baiklah... first sekali tentunya salam ramadhan kepada semua... walaupun ramadhan tinggal kurang 5 hari je lagi...

ok.. apa yg aku nak ceritakan ni ialah pengalaman pertamalah... menyertai kumpulan bermotosikal skuter ni, walaupun dah 3/4 bulan pakai skuter.

semalam (malam minggu) satu misi memberi bantuan makanan kepada gelandangan telah diadakan. aku pun x tahu nak sebut nama khas dia sbb x de... so anggap je memberi makan atau misi bantuan kemanusiaan di kuala lumpur ni...

aku percaya ia dianjurkan oleh kelab2 skuter kuala lumpur dgn majoritinya pemilik motorsikal SYM. turut serta brader 3 moto honda CBX yg betindak sebagai marshall selain 3 anggota RELA. dan aku percaya walaupun ramai otai program ini tetapi fahaman aku ia bertitik tolak dari idea anak muda bernama muhammad aqib.. salute to u bro!

bermula pukul 12.30 agihan bungkusan makanan diadakan sekitar kuala lumpur dengan mengambil kira tumpuan gelandangan ini melabuhkan mata mereka seperti di pudu raya dan jalan TAR.

kira-kira 180 bungkusan berjaya diedarkan dengan kesemuanya selesai hampir 3 pagi. apa yg paling membanggakan ialah bukan sahaja kumpulan kami, malahan kami juga terserempak dengan banyak kumpulan yang mengadakan aktiviti-aktiviti seperti kami ini. alhamdulillah semakin ramai rakyat Malaysia tanpa mengira kaum yang mula mengambil berat dan bersimpati kepada golongan ini... semoga kita semua beroleh keberkatan dari Allah swt..

dan terima kasih juga kepada brader-brader motor yang berpengalaman berbanding aku ni yang hanya seorang rookie aka lone rider... semoga dapat lagi menyertai aktiviti-aktiviti lain masa hadapan.

nah gambar sepukol dari lensa amatur cap ayam (aku ler)...















1 comment:

  1. Tahniah pd smua geng2 kerana menjayakan program ini...di lain kesempatan inshaAllah kita akan berganding lagi...wasalam

    ReplyDelete

your comments is valuable..