Wednesday, January 1, 2014

Selamat Tahun Baharu Masihi 2014


assalamualaikum

bertemu kita kembali... hahaha macam biasa... macam coklat.. kejap timbul kejap tenggelam... btw sempena tahun baru 2014 ni aku nak ucapkan selamat menyambut tahun baru masihi 2014 kepada semua pembaca... semoga kita semua sentiasa dilimpahi rahmat dan keberkatan Allah swt dan sentiasa dilimpahi rezeki berlipat ganda dalam menempuhi kelangsungan hidup, cabaran hidup, onak dan duri dan bermacam-macam lagi sebagai rakyat Malaysia yang dicintai... sementelah dalam mengharungi segala macam perkara yang dah naik dan yang dijangka akan naik lagi...

dan macam biasa... aku tetap di rumah... aku tetap aku... dan port bunga api aku ialah macam biasa dari tingkap bilik tidur... jadila dapat tgk skit-skit ambik gamba skit-skit... gambar pun goyang sbb x de shutter remote...

actually aku x tahu nak kategorikan apa yg berlaku di dataran merdeka sempena tahun baru 2014 ni.. dalam x setuju ada setuju dalam setuju ada x setuju... tapi memanglah buat pertama kali dalam sejarah... lepas bunga api tiada konsert... pentas 'ditawan' oleh sekelompok rakyat... bazir katanya... mungkin ada benarnya... dikala keadaan semasa yg tidak diredhai yg mendesak perbuatan itu...

tetapi aku ada juga tidak bersetuju dengan perbuatan itu... lebih2 lagi ada mak bapak bawak anak tengok bunga api.. bukankah telah mencetus kegusaran, kebimbangan dan ketakutan...

tapi... APA PILIHAN MEREKA? apabila terpaksa mengharungi satu lagi keperitan hidup terutama di kota metropolitan ini yang aku boleh ibaratkan merempat ditempat sendiri... 

entah la... yg penting aku akan tetap meneruskan agenda, perancangan dan strategi hidup aku dalam menghadapi kehidupan mendatang agar dapat terus menyelesakan keluarga aku dan membantu sesiapa sahaja mengikut daya aku... semoga kita semua terus sukses dan Malaysia terus aman walau perit untuk ditelan!

p/s: baharu atau baru? aarrgghh peninggg....

No comments:

Post a Comment

your comments is valuable..